Iltapäiväkerho

iltapäiväkerho kotoinen

Fredrika-koulussa toimii iltapäiväkerho Kotoinen. Iltapäiväkerhon toimii jokaisena koulupäivänä klo 12 - 16.30. Iltapäiväkerho on suunnattu ensisijaisesti luokkien 1 - 2 oppilaille, mutta myös 3. luokan oppilailla on mahdollisuus osallistua iltapäiväkerhoon, jos kerhossa on tilaa.

Iltapäiväkerhossa askarrellaan, leikitään, kuunnellan satuja, retkeillään ja ulkoillaan. Iltapäiväkerhossa oppilaille tarjoillaan välipala, ja siellä voi tarvittaessa tehdä myös läksyjä. Toiminnan lähtökohtana on luoda lapsille turvallista ja monipuolista toimintaa koulupäivän jälkeen. Ohjelmassa on sekä vapaata leikkiä että ohjattua toimintaa. Toiminnan suunnittelun lähtökohtana on lasten tarpeet ja toiveet.

Fredrika-koulun oppilailla on myös mahdollisuus osallistua muiden järjestäjien, esimerkiksi Porvoon kaupungin, iltapäivätoimintaan.